donderdag 16 september 1999

IMPACT 1: Edito

Onze maatschappij verandert. En de veranderingen komen steeds sneller en sneller op ons af. Ik vond geen weerslag van deze veranderingen in de bestaande Belgische businessbladen. Vandaar IMPACT. Een blad voor en over zakenlui met een open en jonge geest. Maar ook over briljante persoonlijkheden die in hun vakgebied iets presteerden. Die bijvoorbeeld een product, idee of concept ontwikkelden met een zekere impact op onze maatschappij. En dit bekeken vanuit een business-omgeving. We hebben daarbij geopteerd voor een unisex aanpak en een internationale invalshoek. Een van de belangrijkste dragers van IMPACT is technologie, in de meest brede betekenis van het woord. Men zei me bijvoorbeeld enkele jaren geleden dat internet geen business story was, maar uitsluitend een tech-story. Dit blad is het levende en groeiende bewijs van het omgekeerde. Een bijkomend element waarop Impact drijft, is onze wil en overtuiging dat ook een business blad een eigen, moderne vooruitstrevende look kan hebben. Zakenlui, bedrijven of ondernemers (absolute onsexy woorden) worden doorgaans geportreteerd als saai, en zeker niet mooi. Het zijn echter wel markante onderwerpen. Vandaar onze bijzondere aandacht voor lay-out en fotografie. IMPACT zal daarbij op lange termijn demonstreren dat er een nieuwe economie aan het groeien is, die noodzakelijkerwijs aanleiding geeft tot nieuwe manieren van zakendoen, van de opstart en opbouw van nieuwe bedrijven, en de financiering ervan, tot de manier waarop men klanten vindt, nieuwe markten aanboort, producten creeert en distribueert. We hebben er geen idee van hoezeer onze toekomst zal veranderen.

Er wacht ons nog een revolutie.

Gert Van Mol
Uitgever
September 1999

Geen opmerkingen: