zondag 2 maart 2008

Niet Joepie of Fancy was mijn favoriete tijdschrift, maar Teek magazine

Tienerdroom
februari 4, 2008 door cajiente

Als puber wilde ik actrice worden. Nu dromen er wel meer bakvissen van een carrière op de planken, maar ik had het toch zwaar te pakken. Vanaf de dag dat ik samen met mijn beste vriendin het nummer bij het krantenberichtje ‘jongeren vanaf 12 jaar gezocht voor toneelcurus’ draaide, was acteren mijn lang leven.

Het was ook allemaal zo spannend. De rolverdeling, de opvoeringen, de toneelweekends, het afwezig mogen zijn op school om schoolvoorstellingen te spelen. Iets later werd dat: audities en een paar (ini)mini-rolletjes op TV. Niet Joepie of Fancy was mijn favoriete tijdschrift, maar Teek magazine, om de oproepen voor figuranten.

Naarmate de volwassenheid naderde, verbleekte de droom. Het leek me plots toch wel belangrijk om een serieus diploma te behalen. En dus schudde ik neen toen de juf dictie en voordracht me vroeg of ik iets met toneel zou gaan doen. En de liefde sleet een beetje. Maar één keer per jaar wakkert het vlammetje toch weer aan. Dan speelt mijn vroegere jeugdtoneel. Zo ook vorig weekend.

Dus toen de mevrouw van de productie vroeg of ik geen kort stukje zou kunnen opvoeren op de viering van hun twintigjarig bestaan, heb ik toegezegd. De zorgen volgden pas de ochtend nadien. Help, wie gaat er meedoen? Help, we wonen tegenwoordig allemaal ver uit elkaar. Help, waar vind ik teksten voor leuke/interessante sketches? Kan iemand mij alvast met dat laatste helpen?

Geen opmerkingen: