donderdag 28 september 2000

VERKOOP 'TEEK'

'Impact' wordt zelfstandig

INSIDE
De verkoop van het muziek- en entertainmentmaandblad Teek aan De Vrije Pers (DVP) heeft gevolgen voor Impact, de economische bijlage van het blad. Die zal worden verzelfstandigd en verder ontwikkeld, laat Gert Van Mol van uitgever The Publishing Company ( TPC) weten. TPC gaat ook zijn virtuele tak verder uitbouwen.

Teek zelf draait nu op een verkochte oplage van zowat 30.000 exemplaren. In welke oplage de nieuwe eigenaar het blad zal drukken, staat nog niet vast. Volgens Kris Dekelver, bestuurder van DVP-moeder De Beukelaar, zal het tijdschrift een duidelijker profiel krijgen en op een hoger gesitueerde doelgroep mikken. Dat gebeurt in december, na de lancering van het Big Brother-tijdschrift dat DVP samen met Endemol en de Vlaamse Mediamaatschappij vanaf midden oktober op 60.000 exemplaren uitbrengt.

Trends, 28-9-2000

Geen opmerkingen: